Tuesday, November 9, 2010

Hello.. saya muncul lagi...

Aku mahu teruskan menulis seakan-akan kita sedang dalam perbualan rancak. Seolah-olah kita adalah rakan akrab yang sedang dalam perbincangannya. Kerana terlalu apologetik kerna sudah lama tidak mengemaskini juga tidak akan membawa apa-apa perubahan. Kamu dan aku tahu bahawa penyakit bermusim ini sudah menular terlalu dalam ke dalam sistem badan aku yang ubatnya mungkin sukar dicari.

Selepas kemenangan berganda BN di Batu Sapi dan Galas ramai yang membuat andaian bahawa BN sudah kembali kuat. Aku amat mahu berpegang dengan keyakinan mereka. Bisikan hati juga mengatakan mungkin sudah ada sedikit pembaruan oleh BN yang memungkinkan sokongan rakyat kembali tetapi masih belum memadai. Kerja keras juga yang akhirnya akan menentukan nasib kita pada PRU ke 13 nanti.

Sudah semakin ramai juga pemimpin besar/ahli-ahli yang berhormat samada ahli parlimen mahupun Adun/ penyokong tegar / separa tegar/penyokong biasa biasa/ penyokong bermusim/ pengikut ikut ikutan Pakatan haram Rakyat terutamanya dari PKR yang mengumumkan keluar parti lantaran hilang kepercayaan kepada ulul amri mereka DS Anwar Ibrahim. Harus ada satu kajian yang menyeluruh dilakukan untuk menganalisis kenapa mereka ini terutamanya yang rapat dengan beliau hilang kepercayaan kepada Anwar dan partinya?

Terbaru krisis dalaman yang melibatkan calon-calon Timbalan Presiden PKR. Dato' Zaid mengumumkan menarik diri dari pertandingan tersebut dan melepaskan semua jawatan di dalam parti. Seorang lagi calon juga mempertimbangkan hasrat sama. Ini dilihat satu tamparan kepada Anwar..kepentingan umum atau mahu jaga anak buah? Ketua umum pun tak pentingkan umum, bagaimana?

Tinggalkan sebentar krisis PKR yang sedang tunggu masa untuk rebah. Cakap-cakap orang politik mengatakan akan ada satu rombakan kecil kabinet dalam masa terdekat ini. Makin giatlah mereka-mereka yang berhasrat melobi. Menarik.. kita sama-sama tunggu...

No comments: