Monday, June 16, 2008

Resah

Hati.. mahu apakah lagi engkau? Aku sudah penat melayan kau yang masih tidak mahu mahu tetap. Tidak cukupkah masa yang telah kita habiskan bersama dulu? Sampai ke Mekah kita berbincang, mencari jalan keluar yang terbaik.. kau seakan-akan mencabar kesabaranku.
Shireen terluka lagi. Aku pohon putus..entah yang keberapa kali.. masih tidak dapat meyakinkan diri yang dia adalah yang terbaik. Atau sekadar cuma melayani perasaan. Mahu apakah lagi aku dari insan sebaik dia?Yang selalu pasti aku adalah cinta sejatinya. Mahu sehidup semati denganku..melahir dan membesarkan zuriat zuriatku. Sedang aku masih cuba meraih cinta yang lain. Kenapa aku sudah makin tidak setia? Selalu curang mata, curang hati dengan Shireen yang selalu sayang pada aku?
Jiwa makin kacau..resah selalu memburu. Setiap malam aku memaksa mata untuk pejam.. tapi bayangan-bayangan mereka selalu mengganggu..merenggut perasaan ini. Aku lelaki lemah, yang selalu tewas dengan pujukan hati. Sudah acap kali berjanji tidak akan melukakan hati Shireen namun dia masih selalu menangis..sembap-sembap mata sampai demam demam mengenangkan aku yang selalu nakal.
Terkadang merasakan aku tidak layak untuk dia. Dia insan mulia yang selalu ada untuk aku. Membantu dari segala sudut. Tidak pernah menyakiti hatiku. Tapi kenapa aku selalu kejam pada dia?mmmmhhh...