Saturday, July 26, 2008

Politik Keji..

Aku yakin kini, untuk menjadi ahli politik yang baik tidak boleh terlalu naive. Tidak boleh berprasangka baik sentiasa, mengharapkan agar kawan dan lawan mengamalkan cara politik yang sihat selalu. Betapa selama ini aku jadi seorang yg terlalu idealis.

Mesyuarat malam tadi di Taman Ehsan Timur, cawangan Harrison. Sebagai anak buah yang baik aku turun memberikan sokongan moral meskipun yakin tiada siapa yang mahu mencabar beliau. Sepenggal beliau mengemudi cawangan tersebut sudah berpuluh program dianjurkan. Sentiasa memberikan kerjasama kepada semua ahli-ahli cawangan beliau. Sesampainya di sana diberitakan 3 budak jahat yang mahu cuba kacau cawangan Pemuda tersebut baru saja balik. Balik dengan hati yang marah dan malu. Mahu mencabar Harrison tetapi datang cuma bertiga. Kononnya datang sebagai Jeneral Jeneral seorang pemimpin muda Maha Hebat di Malaysia. Yang diberitakan mahu menjadi Perdana Menteri sebelum berusia 40 tahun.emmm..

Tapi aku yakin, si mamak Rafik sekadar menjual nama beliau. Aku pasti Khairy tidak berpendirian begitu. Umum mengetahui betapa Harrison antara yang awal sekali membawa beliau berjalan jalan satu Malaysia sewaktu Harrison SUK Pemuda UMNO Malaysia dan Khairy exco Pemuda UMNO lantikan. Meski sekarang sudah tidak dilihat sehaluan kerana beda pendapat, YB Khairy tidak kan sanggup sampai ke tahap cawangan mahu memusnahkan Harrison. Pastilah mamak rafik yang mengatur semua itu. Menyorok di sebalik dewan, memberikan RM 100 kepada pemuda cawangan Harrison..kononnya bukan rasuah..tetapi duit minum.. Hah! duit minum apa jika siap dengan pesanan supaya melawan Harrison?

Terkadang bila mendengar cerita perihal si Mamak rafik ini aku tersengih. Bukan kerana lucu, tetapi kerana hanya dengan tersengih saja akan dapat melawan keinginan yang membuak buak aku ini mendedahkan siapa si Mamak rafik yang sebenar. yang berselindung di balik celak mata, jubah, tazkirah tazkirah agamanya. Si Mamak yang sama ini juga berminggu minggu waktu aku ikut dulu tidak sembahyang tetapi menasihati org umum agar sembahyang. Yang masih ke Pusat pusat karaoke memeluk gadis gadis yang jelas bukan muhrimnya. Apa orang yang bertopengkan agama ini yang mahu kita angkat martabatnya jadi pemimpin ulung Pemuda Subang? Jika ini terjadi aku akan dengan rela hati keluar UMNO Subang dan lari kerana takut dengan balasan yang mungkin diturunkan Allah Taala.

Aku sudah penat.. terkadang terpaksa merendahkan ilmiah dan intelektual sendiri berbicara politik dengan orang orang benak dari kem Mamak... aku mahu tidur.. lupakan si Mamak durjana