Wednesday, September 10, 2008

Ramadhan..

Lama tidak menulis. 1. Susah mendapat internet connection yang stabil yang cukup lama sampai aku siap menulis. 2. Kering dan buntu. Pulang dari Permatang Pauh aku ambil masa untuk sesuaikan balik dengan keadaan. Menerima kekalahan itu bukan sesuatu yang mudah. Tambahan pula bila aku antara yang paling lama berkampung disana. Habis segenap pelusuk Permatang Pauh aku redah selama sebulan. Dari kampung kampung di DUN Penanti dan Permatang Pasir hinggalah ke kawasan bandar di Seberang Jaya, Maka logiklah jika aku antara yang paling murung bilamana kami kalah.



2, 3 hari pulang sudah mula puasa. Alhamdulillah, harini sudah masuk hari yang ke 10. Pejam celik sudah makin hampir Ramadhan yang mulia ini meninggalkan kita. Seminggu dua ini aku kurang keluar malam. Berpolitik di Subang aku perlahankan rentak. Menghormati Ramadhan dan sejujurnya memang selalu penat. Lepas buka, terawih dan minum teh, aku selalunya menguap nguap. Pukul 11 selalu sudah ada di rumah. Atau mungkin juga tengah gila main PS3 yang Shireen belikan sempena hadiah harijadi aku awal Oktober nanti.( PS3 patut jadi hantaran kahwin, tapi mak-mak tak setuju, maka aku dapat main lagi awal..yeay) Itupun aku hadkan sejam sehari.. tapi selalunya bila sudah di rumah susah pula mahu terlelap. Setiap malam menonton Astro Oasis, rasa rindu membuak melihat keseronokan org yang berterawih di Masjidil Haram.. Aku rindu nak ke Mekah. Rindu mahu bersolat betul-betul di depan Kaabah. Rindu pada bacaan ayat Quran imam Abd Rahman As Sudaish, Rindu mahu buat tawaf sunat. Mmmm..moga rezeki aku diluaskan..aku mahu umrah di bulan puasa tahun depan,insya allah..

Oh ya..chatbox aku buang. Bila ada pihak tertentu yang rajin membaca untuk mengutuk baik aku tamatkan chatbox itu. Kepada Bro, terima kasih atas komen dan teguran. Kepada Jalut yang kalut, bersihkan kurap, kudis dan nanah di kemaluan dan celah kangkang kamu sebelum mahu menegur panau di jari saya. Selamat berpuasa semua..

No comments: