Thursday, November 6, 2008

Melayu dan Gossip..





Bila kita nak berubah? Tajuk-tajuk utama berita sehari dua ni agak merisau dan merungsingkan aku. Tentang artis yang kena tangkap khalwat. Muka depan cerita tentang artis yang bergaduh laki bini di set penggambaran (ye, bukan typo, memang keluar muka depan). Kalau betul pun dia berkhalwat, haruskah digembar gemburkan berita itu?



Aku percaya bila artis lelaki tu mengatakan " Saya tak tahu dia di bawah. Saya diatas sedang bekerja". Aku yakin Norman jujur. Memang dia tak tahu yang Memey masih dibawah. Kawan-kawan ofis kurang percaya.


"Memanglah Norman kat atas, Memey kat bawah..hahahahaha".. ulas mereka. Aku tak kahwin lagi.. lambat tangkap. Tapi bila akhirnya dapat tangkap.. mmm..masuk akal jugak..hahahaha...



Tapi tolonglah. Akhbar punya tanggungjawab yang besar untuk melaporkan keadaan semasa. Berita-berita penting yang bukanlah bersifat gossip peribadi. Kalaupun ada jumlah peminat yang besar sekalipun takkanlah sampai letak di muka hadapan?



P/S: Editor tolong cerdik sikit, boleh?

No comments: