Monday, November 17, 2008

Naluri Seorang Bapak

Tengah hari tadi makan ke The Mall dengan Al-Kamarol dan Fakri. Aku suka bila hari mendung dan gerimis turun waktu tengah hari sebab tak panas untuk berjalan ke The Mall. Bukak jacket aku sebab taknak nampak over makan di tingkat 4. Hasilnya..seorang lelaki comel berbadan gempal berjalan memakai seluar yang ketat-metat.

Hari yang mendung tak mahu dipanaskan dengan cakap-cakap politik. Buat pertama kalinya aku makan dengan kawan-kawan Pemuda UMNO tanpa satu cerita politik pun. Aku diberi crash course- persediaan menjadi ayah. Padahal aku baru merancang nak kahwin..mmm..dengar je..

Hari ini aku belajar banyak benda baru;

1. Kalau isteri mengandung, tengok pada perut. Kalau lebar tandanya anak perempuan

2. Ada teknik-teknik (petua) sewaktu bersama dengan isteri untuk perancangan samada mahu anak lelaki atau perempuan. (teknik tak boleh diceritakan kerana agak lucah-tidak sesuai dengan blog aku yang dikategorikan U-untuk tonotonan umum)

3. Pasangan suami isteri digalakkan bersama untuk memudahkan proses kelahiran anak. Kata Kamarul sebab air mani lelaki boleh memecahkan air ketuban isteri. (aku rasa senang lahir sebab baby tu rimas + kecik hati sebab bapak dia tak sabo sabo nak usik mak dia waktu dia tengah tidur dalam perut)

3. Baby waktu lahir senang kembung. Kena pakai minyak Alfiat, Minyak Yu Yi, Minyak Bebyku..

4. Susu kena beli yang tin kecik dulu. Baby sangat cerewet. Selain dari susu ibu memang kena pilih yang paling serasi. Selalunya anak pertama kita kan pilih yang paling mahal (Anmum, Enfagrow S40/46,)- tak tentu baby suka. Kadang dia suka yang paling murah ( Dutch Lady).. anak aku banyak bunyi nanti aku bagi susu sejat F&N..hahaha

5.Bila dah ada anak-anak yang membesar (4-5 tahun), kena pandai pilih masa untuk bersama mamanya. Kadang-kadang bila sedang bergurau senda dengan isteri dan tiba-tiba anak-anak sibuk ketuk pintu bilik dengan pedang Thundercat pun potong jugak..hahahaha..

Mendengar cerita-cerita diorang aku jadi sangat teruja untuk menjadi ayah..mmm..lambatnya nak tunggu bulan Julai untuk menikah ni...mmm

P/S: Shireen mahu anak-anak panggil aku daddy, aku mahu jadi Walid..barula Arab..hahaha

No comments: