Friday, November 21, 2008

Senang Sedih..

Semalam sakit-sakit badan. Rupanya bila makin meningkat umur tu makin senang sengal-sengal selepas main badminton macam orang gila. Balik kerja awal dari biasa, pukul 6.30 sudah sampai rumah. Cantik juga pemandangan matahari terbenam dari tepi swimming pool Armanee..

Sebab badan tak sedap dan sebab aku nak tengok Amazing Race Asia Final aku tak keluar semalam. Makan pun kirim pada Suji (hse mate yang dalam sebulan ada 2,3 hari je balik rumah). Lepas tengok Amazing Race aku geledah rak dvd. Yang beratus-ratus dvd aku simpan sejak tahun 2002. (itupun sebab beratus ratus lagi dipinjam dan diambik terus).

Entah angin apa yang masuk dalam badan, malam tadi aku tengok 'I Am Sam'. Cerita lama yang dah lama aku tak tengok. Aku tertanya samada menonton sekali lagi akan bawa effect yang sama seperti pertama kali tengok dulu. (aku menangis first time tengok cerita tu)

Ramai lelaki kata tak macho kalau menangis. Apatah lagi kalau menangis tengok cerita-cerita sedih. Tahla, tapi bagi aku kalau kamu punya perasaan kamu pastikan menangis bila tengok cerita I am Sam. Bagaimana seorang ayah yang sayangkan anaknya, walaupun dengan kekurangan mentalnya sanggup untuk fight the system untuk dapatkan anaknya balik. Bagaimana anak tu rindu ayah dia sampai panjat keluar balkoni, jalan tengah malam untuk pergi tidur dengan ayah dia.

Selain cerita tu aku juga menangis tengok cerita Khabi Khushi Khabi Gam. Waktu (Dato) Shah Rukh Khan baru tahu yg Hrithik Roshan tu adalah adik dia..duduk atas bangku kat taman tepi tasik.

" Kau dapat masuk team kriket tak?" tanya Shah Rukh Khan.. Hrithik angguk..
"kau jaga mak tak?'.. Hrithik angguk lagi..
"kenapa kau tak beritahu abang yg kau.." sambil tarik dan peluk adik dia.. adush.. sedih gila kot part tu.

Bukan setakat cerita filem. Drama-drama pun kekadang sedih jugak. Tapi susah nak cari drama yang boleh buat aku menangis. Mungkin jugak sebab aku tengok drama Melayu tu selalu ramai-ramai dengan sedara mara di malam-malam raya. Mungkin tak feel sangat bila tengok beramai-ramai..sebab tu aku tak nangis tengok drama Pondok Buruk, Pondok Buruk 2, Quran buruk, Baju buruk, perangai buruk, semualah buruk di malam raya..

Tapi lepas habis tengok cerita tu dan kesat airmata aku terfikir. Aku memang senang simpati. itu juga sebabnya kenapa ramai yang ambik kesempatan kot.

Haih..aku nak pergi kursus motivasi supaya jangan senang sedih..

No comments: