Friday, October 24, 2008

Kad Nama Politik Hari Ini..

Semalam lepas sepetang bersama Suji dan Rofaie (Naib Ketua Pemuda UMNO Temerloh), jumpa Ijan, Anas dan Fahmi di Gerai Ikan Singgang belakang Jalan Tunku Abdul Rahman. Sembang-sembang politik Temerloh. Ijan tunjukkan kad-kad calon yang bertanding AJK Pemuda Bahagian. Dalam banyak banyak tu aku terpanggil dengan seorang mamat ni.

(contoh) Nama : Abdul Hadi Bin Tok Muda Zulkarnain.

Aku rasa kelakar. Nama ayah dia Tok Muda Zulkarnain kah? tanya pada mereka..

"tak..tu jawatan bapak dia"...jawab Suji..

Maknanya trend sekarang kita boleh tukar nama bapak kita sesuka hati mengikut jawatan atau pun pangkat dia.. maknanya nama penuh aku sekarang;

Mohd Shahriza SUK Pemuda BN Malaysia Bin Hj Kontraktor Amir Shariffuddin.. Haha..

Bayangkan kalau anak MB yang bertanding.. Suji Nordin Bin YAB Menteri Besar Nordin.. politik kini makin songsang. Things that people do to attract attention and to get that extra votes?

P/s; Harap-harap aku tidakkan masuk dalam golongan itu. Amin...

1 comment:

Anonymous said...

Mohd Shahriza SUK Pemuda BN Malaysia Bin Hj Kontraktor Amir Shariffuddin ini adalah klakar ok.hahha.saya suka entri kamu :)