Wednesday, October 15, 2008

Pemuda Subang dan Barisan kepimpinannya..

PENGERUSI TETAP
AZMAN BIN MOHD RASHID :207
TIMBALAN PENGERUSI TETAP
MOHD ALI BIN SAMSUDIN :216
KETUA PEMUDA
HARRISON BIN HASSAN :224
NAIB KETUA PEMUDA
CHE RAMLI BIN TAUSA :237
AHLI JAWATANKUASA

1. IZNAN SAFFRIZAN BIN ALI AMBERAN : 299

2. FIRMANSYAH AANG BIN MUHAMAD : 282

3. MOHD SHAIFUL AZHAM BIN ROZALI : 255

4. ZAIDI BIN IBRAHIM : 250

5. MOHD MAHZUZ BIN AHMAD : 247

6. SAIFULANUAR BIN AINI @ ZAINI : 202

7. AMIRUDDIN BIN HAIRUDDIN : 192

8. AHMAD NIZAM BIN SHEIKH OMAR : 189

9. MOHD FAHEEDI BIN AILIAS : 186

10. SUHAIMI BIN ABDUL WAHAB : 184
11. MD JAAFAR BIN BAHAMAN : 179

12. KOSIM BIN IBRAHIM : 177

13. HJ. SHAHRIZAL BIN MOHAMMAD : 175

14. FAKHRUL-AZMI BIN MUKIP : 159

15. MAZALAN BIN ABDUL MANANN : 130
'Bismillahirrahmanirrahim...Ya Allah, jauhkanlah aku dari hasad dengki, nafsu amarah dan prasangka buruk diri sendiri dalam menulis ini. Janganlah kau masukkan aku dalam golongan orang-orang yang fasik..Amin Ya Rabbal Alamin...'
Ini barisan kepimpinan Pergerakan Pemuda UMNO bahagian Subang untuk penggal 2008-2011. Tahniah kerana berjaya menempatkan diri mewakili kami semua. Membawa wadah perjuangan baru, suara anak muda ke peringkat yang lebih tinggi. Untuk menjadi Melayu Glokal cabarannya maha besar dan ini langkah pertama kamu untuk mengubah mentaliti anak bangsa kita.
Tapi hati sedikit terdetik bilamana melihat senarai jumlah undi dan barisan kepimpinan ini. Warna biru itu adalah undi yang diperolehi Harrison dan Ramli. 224 dan 237. Maknanya paling ramai perwakilan yang yakin pada gandingan regu Harrison-Ramli adalah seramai 237 maksima. Selebihnya akan pergi kepada regu Rafik-Don. Lihat pula senarai AJK Pemuda yang 5 tertinggi. Semuanya mendapat undi lebih daripada Harrison mahupun Ramli. Yang paling tinggi undinya 299. Keseluruhan perwakilan berjumlah 336, maka peratus yang menyokong beliau adalah 97% dari perwakilan. Maknanya hampir kesemua yang hadir itu menyokong dia. 3% itu juga saya pasti menyokong beliau, cuma mungkin mereka terbalik awal sebelum mengundi ataupun tersilap undi yang memungkinkan dijadikan undi rosak.
Aku tidak mengatakan yang mereka berlima main dua kolam. Tidak juga menuduh yang nama mereka berlima ada dalam 2 chai. Tapi melainkan mereka ini sangat popular, sangat tinggi akhlak pekertinya, sangat banyak jasa-jasanya sebelum ini..ikut akal logik memang mustahil mereka-mereka ini boleh menang sebegitu besar. Seolah-olah kedua-dua pihak yang bertanding sangat menyukai mereka ini sehinggakan walaupun nampak sudah berpihak pada Harrison mahupun Rafik, nama mereka masih dibawa kedalam senarai..mmmmhhhh.. bagaimana mahu tidak terdetik hati bilamana tahu malam sebelum pengundian ada sekumpulan kecil dari kumpulan kami yang bertemu Rafik di Idaman? Mungkin juga pukul 4 pagi di Idaman itu sangat tenang untuk mengeluarkan idea-idea untuk chai biru?
Pengerusi tetap dan Timbalannya, Ketua dan Naib, Ajk seramai 15 orang.. maka jumlah semuanya 19 orang. Yang berwarna purple itu adalah 2 wakil dari Bkt Lanjan. Aku cuba untuk tidak mewujudkan sentimen Dun.. tapi keputusan kali ini sangat menghampakan untuk DUN kami. Shoib dan Azmal yang nampaknya seperti ada keupayaan bawa suara orang muda tewas. Dengan jumlah undi yang maha jauh dengan yang menang. Sampai bila lagi Pemuda DUN Bkt Lanjan akan terus-terusan menjadi kambing hitam? Tidak ada yang baguskah dari DUN kami?
Apapun aku yakin pada Harrison. Sebagai bekas Setiausaha Kerja Pemuda UMNO Malaysia, Exco Pemuda UMNO Malaysia sekarang, anak didik emas Dato Seri Hishammuddin, tentu ada formula yang akan beliau gunapakai untuk menstabilkan kembali keadaan, menyatukan balik Pemuda Subang. Mahu mengaku atau tidak, di setiap kali pemilihan pasti ada yang terasa hati, merajuk mahupun marah..sudah tidak mahu lagi bersama sama UMNO. Kepada semua..ini hanyalah peringkat awal perjalanan kita. Yang penting adalah menyatu padukan kembali anak-anak Melayu. Jangan terlalu terbawa emosi..buang yang keruh ambil yang jernih. Kita rapatkan barisan, kita pertingkatkan balik martabat Pemuda Subang, kita tawan balik DUN Kota Damansara, Bkt Lanjan dan Parlimen Subang. Kita tawan balik Selangor!

Ini yang terakhir cerita tentang Pemilihan di Subang. Kita lupakan episod sedikit hitam ini. Kita pandang ke depan. Banyak kerja yang sudah menanti kita. Selamat Berjuang dan berkhidmat semua...

No comments: