Friday, October 31, 2008

Nikmat dan Kesenangan di mata aku

Hidup bukan segalanya untuk duit, tetapi untuk hidup perlu ada duit! Ada orang kaya kata dia kaya melampau tapi tidak bahagia. Aku pula rasa kalau ada duit senang sikit mencipta bahagia. Manusia itu mahunya berbeza-beza. Keperluan dan kemahuan itu sangat tipis garis sempadannya..

Sudah berpuluh buku motivasi yang aku baca tentang orang-orang yang berniaga dan berjaya. Rata-rata melalui zaman yang susah dan naik berdikit-dikit. Banyak karekteristik mereka ini sedang aku cuba praktikkan. Cuma mungkin belum diizinkan Allah untuk aku kaya. Mungkin juga kekayaan itu akan hanya melalaikan aku? Atau menjadikan aku seorang yang angkuh dan riak?

Aku juga tidak bercita-cita mahu jadi seorang yang kaya melampau. Tidak perlu berguni-guni duit didalam beg tidur, atau bank statement yang sampai setiap bulan bernilai 7 angka. Aku tidak mahu.. kerana itu semua akan hanya menghilangkan nyenyak tidur aku. Tapi teringin juga mahu rasa bagaimana rasanya tidak perlu risau tentang dateline bayar sewa rumah, ansuran bulanan kereta. Teringin untuk bawa ahli keluarga makan sedap-sedap ramai-ramai di Mandarin Oriental..sekali-sekala.. Mahu beli baju di butik-butik di KLCC yang selama ini aku lihat dari luar saja.( Kau perasan tak salesman/girl di butik butik mewah ini seakan-akan judgemental..memandang lekeh pada mereka yang mungkin disangka bukan orang kaya)..


Aku sudah 28 tahun.. ayah sudah 53 tahun, ibu 52 tahun. Aku sejak balik umrah haritu sudah pasang cita-cita mahu bawa ayah,ibu,adik-adik, opah dan isteri aku menunaikan umrah dan menginap di Hotel Hilton.. mahu mereka selesa beribadat..dekat amat dengan masjid.. atau duduk di Zam-zam tower hotel.. yang mana kau boleh lihat Kaabah dari dalam bilik.. pasti menginsafkan.. bukan mahu bermewah-mewah atau berlagak.. cuma itu impian aku yang paling utama..

Kawan-kawan, doakan rezeki aku murah.. aku selalu berdoa..mungkin jika kamu doakan bersama akan lebih cepat lagi? Amin..

No comments: