Friday, October 31, 2008

Harus Tambah Kekerapan ke Gym..

2 malam sudah aku kena babysit 2 orang anak sepupu aku (Dura). Dia ada dinner dan takde sape nak jaga 2 anak lelaki dia.Aku setuju sebab;

1. Aku suka budak-budak di bawah umur 5 tahun (5 tahun ke atas dah terlalu banyak tanya soalan. Aku tak suka ditanya bertubi-tubi. Shireen tahu ini)

2. Perlu latihan menjaga budak sebab aku nak kawin. Nak ada anak sendiri. Kalau anak orang mungkin boleh dibuat eksperimen terjatuh kepala dulu atau terbuat susu panas. Anak sendiri aku taknak.Sayang... hahaha

Dura hantar Akid dan Abas ke PWTC jam 6.30 petang. Aku baringkan Abas (9 bulan) di car seat belakang sementara Akid (3 tahun) duduk sebelah aku di depan. Akid suka cakap English dulu, tapi sebab Dura hantar nursery dia dah jadi sangat Melayu. Aku cakap english, dia balas Melayu.Hmmm..

Sebab aku tak mahir dan takut terhilangkan anak orang, aku tak jadi bawak ke Curve.(perancangan asal nak dinner dengan Shireen dan budak-budak kat sana). Sebaliknya aku pilih Rasta di Taman Tun sebab kawasan yang ada pilihan makanan untuk bebudak dan takde jual barang-barang mainan yang memungkinkan Akid menangis guling-guling mintak beli mainan.

Aku order Crispy beef Burger untuk Akid. Dia makan roti cicah dengan mayonaise je. Abas Shireen suap nasi yang dipicit halus dengan kuah sup sikit. Aku tak pasti Dura dah ajar anak dia makan nasi ke tak tapi Abas macam suka je nganga. Oklah tu.

Sampai rumah Akid dah mintak-mintak pasangkan dvd kartun dia. Aku pujuk ajak mandi dulu dia taknak. Aku ingat lagi first time babysit diaorang bulan puasa dulu aku end up tgk Shrek ulang-ulang dari 3 petang sampai 10 malam. Tapi tetiba dia hilang. Menyorok belakang tangga. Rupanya dia berak. Dia berkeras taknak aku basuhkan, nak tunggu mummy balik kata dia. Aku separuh lega. Aku dah terbayang kengerian membasuh berak orang lain. Aku ni dahlah memang penggeli yang melampau. Kalaulah ada orang sanggup basuh berak aku pun memang aku sanggup gajikan jadi pegawai khas aku. Dan bagaimana aku selalu tahan taknak ke tandas waktu siang di bulan ramadhan sebab tak boleh melepas sambil hisap rokok. Ada sekali 5 tahun dulu aku degil, taknak dengar instinct hati, aku cuba juga melepas walaupun tak boleh hisap rokok di siang ramadhan, hasilnya aku tak puasa juga sebab termuntah yang bukan sikit. tak tahan bau xxx sendiri. mmmmm

Tapi naluri kata tak betul apa yang aku buat. Takkan nak biar budak 3 tahun pakai pampers penuh najis. Hmm.. Lepas berjaya pujuk Akid untuk basuh berak (aku umpan dia dengan PS3)aku biarkan dia dengan game sementara aku main-main dengan Abas. Aku pelik bilamana dia sanggup cuba berdiri untuk mencapai tetek aku. Sekali dua aku biarkan, tetapi bilamana dia usik tak henti-henti 10 minit aku tahu kini; Tetek aku seorang lelaki dah sama besar dengan tetek mak dia.. Arrrggghhhhhh!!!

Pukul 11 Dura sampai untuk ambil balik anak-anak dia. Apa yang aku dapat selepas 5 jam bersama budak-budak tu? Aku dapat rasa aku akan jadi daddy atau mummy yang baik nanti. Aku nak jadi daddy. Maka aku harus lebih kerap ke gym untuk hilangkan tetek lelaki aku ni.

P/S; Fitness first takde senaman hilangkan tetek ek?

No comments: