Monday, October 27, 2008

Malaslah..

Dulu waktu budak-budak, kalau ada orang cakap Melayu malas aku tumbuk hidung dia. Kalau orang tu besar dari aku (amat jarang sebab aku antara yang terbesar kat sekolah aku)aku tak tumbuk, aku bayangkan je seronoknya kalau aku belajar muay thai dan dapat tumbuk dia.

Sebabnya;

1. Aku sangat tebal melayunya. Maka amarah akan datang jika ada orang yang hina bangsa sendiri. Apatah lagi jika mereka itu sebangsa denganku.

2. Sebab waktu kecik dulu aku sangat rajin. Aku rajin belajar. Rajin baca buku. Rajin mengaji quran.

Tapi bila dah besar ni.. bila sudah terlalu sibuk..aku cemburu tengok orang yang banyak masa. Boleh bermalas-malas. Boleh jalan dengan kawan-kawan pegi tgk wayang atau melepak di kafe-kefe dan kelihatan sangat kool minum air 15 ringgit dan lepak 8 jam sambil gelak-gelak.

Semalam aku dapat curi masa. Pagi semalam aku pergi Fitness First, bayar hutang lama sebab tak bayar lama dah. Ingat aku nak batalkan je membership tu sebab aku bukan pergi pun.. tapi bila dah ramai sangat yang tegur perut aku makin membuyung, aku malu. Bila ada mulut-mulut jahat yang tanya " Bila due date you?".. "Anak sulung ke?" sambil mulut tersenyum menjuih ke perut aku. Hoi.. mana ada lelaki mengandung! Kalau perut aku besar pun, kau sibuk apa? Bukannya aku ambik duit KWSP mak kau atau curi duit tabung haji kau beli nasi!..

Eleh, aku cakap je macam aku tak kisah apa orang cakap, tapi sebenarnya aku kisah..hahaha.. sebab dah malu sangat..aku pun pergilah gym sambil ditemani oleh teman wanita yang sangat supportive. Dia masuk kelas, aku dengan langkah yakin pegi ke treadmill.. tgk orang kiri kanan jogging laju laju.. aku cuak. Lepas tu siap ada yang berlari dengan kelajuan yang tinggi lama-lama..sambil sekali sekala tengok aku dengan muka bangga. Aku tenangkan hati.. aku jalan pelan-pelan.. 4.0.. pergh..selamba je.. buat tak tau pada pandangan mereka sambil tgk tgk tv.. dahla aku tak bawak earphone..so memang buat buat paham tgk skrin padahal tak dengar apa-apa.

Lepas 7 minit aku rasa nak try lari pulak.. aku set kan ke 10.0 speed dia dan resistance 5.0... lepas 1 minit 12 saat aku dah mencungap tekan stop. terus pegi minum air.. buat buat baca paper lama.. hahahaha...aku gemuk dan tak larat rupanya..

Naik atas intai gf aku dan gf-gf orang lain dekat classroom.. macam best je senaman + tarian + martial art diorang.. bila dah rasa macam pervert sebab ada sorang dua yang dok pusing tgk aku kat belakang tu aku pergi main weight. Itu pun macam tak larat sangat.. buat 2 set je dah sengal-sengal tulang. Nak kena cari susu Anlene ni..

Aku habis awal semalam..shireen tak siap lagi. Makanya aku merayau-rayau baca buku free kat Border dan MPH.. lama tu.

Balik dari Curve pegi tgk anak abang Fazley yang patah kaki sebab main monkey bar.. bahaya rupanya benda tu.. nasib baik aku memang bangsa gayat..makanya permainan yang melibatkan ketinggian memang aku tak sentuh dulu. Sampai Armanee pukul 5, main game PES 2009 yang baru beli..lepas Maghrib aku dinner dengan Shireen di Kota Damansara..beli dvd dan aku balik tgk Liverpool menang dengan Chelsea..demm.. seri je tak boleh ke?? Kan dah susah team M.U aku nak kejar?

Lepas tu aku tgk DVD Prison break.. sampai tertidur... bestnya satu hari yang penuh dengan bermalas-malasan.. sangat best..

p/s : Selamat Hari Deepavali pada kawan kawan berbangsa India..terutama pada Pemuda MIC dan PPP... nak pegi makan tose kat rumah T Mohan(Ketua Pemuda MIC Malaysia) malam karang.. yeayyy...

No comments: