Wednesday, October 29, 2008

Loya, Batuk & Jerawat...

Seminggu dua ni aku selalu rasa down. Senang rasa marah. Entah mengapa selalu tidak ada mood. Diikuti pula dengan batuk yang sudah hampir 2 minggu. Batuk macam nak mengeluarkan beruang dalam perut. Sekali dua ada timbul rasa loya-loya.

Jerawat di muka masih belum ada tanda-tanda mahu berhenti. Aku sudah malas mahu bereksperimen membeli pencuci muka ataupun krim sapuan malam sebelum tidur. Kau nak timbul sangat atas muka aku.. sukati kaulah..

Sesekali teringat juga apa yang ustaz aku jumpa waktu raya tu katakan.

"Ada orang yang nak mencuba kamu ni..kena cari pendinding"

Tak mahu cerita panjang pasal ini;

1. Takde bukti dan aku tak mahu ada perasaan syak wasangka.
2. Aku bukanlah best sangat/popular sangat/ berjawatan sangat sampai ada yang mahu memusuhi.
3. Biarlah orang nak buat apa pun. Aku tahu aku jujur, ikhlas berpolitik.

Tapi ikhlas dan jujur berpolitik ni boleh mengelak dari ilmu tuju tuju hitam kah?

Kononnya orang tu pasang paku pada muka supaya ramai membenci. Supaya jodoh tidak kuat/panjang. Supaya apa yang aku usahakan tidakkan berhasil. Mmmm...

Musykil bilamana dalam zaman sekarang ini masih ada yang menggunakan sihir untuk mencapai maksud sesuatu itu. Apa jika aku ada salah sekalipun dengan kamu sudah tidak boleh bincang? tidak boleh berunding lagi? Tambah pula dengan sesama bangsa kamu? Seagama kamu?

Takpe..aku redha dengan ujian ini. Insya Allah, Allah tahu apa yang aku kerjakan dan apa yang kamu kerjakan. Takutlah kamu akan pembalasan Allah..

P/S; Aku suka minum kopi hitam pekat.. tapi ilmu hitam pekat ini memenatkan..

2 comments:

Anonymous said...

nak hilangkan tetek.apa kata try pakai bengkung.hahaha.peace!

spongegoat said...

"tak lelaki la kalau takde jerawat..." teringat kata-kata org kuat H2O dulu, hehehe..